Forum plemienia "Logen - Rycerze Zachodu"

Forum plemienia "Logen - Rycerze Zachodu"


#1 2008-12-27 22:00:32

Xetres

Administrator

1323698
Zarejestrowany: 2008-12-27
Posty: 16
Punktów :   

Poradnik skopiowany z innego ¶wiata

Najlepszy poradnik do gry plemiona.pl
****************************************************************************
Specjalnie dla was!!!!!
***************************************************************************

Zacznijmy od podstaw.

Pikinierzy – jednostka obronna (TYLKO), przeciwko lekkiej kawalerii.

Miecznicy – jednostka obronna (TYLKO), ¶wietny oddzia³ obronny przeciwko toporom.

Topornicy – jednostka atakuj±ca (TYLKO), w przeliczeniu na jednego mieszkañca najlepsza jednostka i do¶æ tania, powoduje ogromne straty w szeregach pikinierów.

Lekka Kawaleria – jednostka atakuj±ca (TYLKO), jednostka lepsza od toporów, zwalcza mieczników, zajmuje jednak trochê wiêcej miejsca. Najlepsza na farmy - bo pojemna i najszybsza. £±cznie z toporami stanowi najlepsza si³ê.[/b]

Ciê¿ka Kawaleria - dla wielu graczy ogromny problem stanowi ciê¿ka kawaleria, gdy¿ jest to dobra jednostka we wszystkich dziedzinach (ani najlepsza, ani najgorsza), jedni uwa¿aj±, ze nale¿y ja mieæ i ceni± za jej uniwersalno¶æ i szybko¶æ, inni natomiast, ze jest zbêdna.
W tym przypadku pozostawiam wam do wyboru jej posiadanie ka¿dy powinien dopasowaæ swój styl gry, mo¿e w odpowiednich rekach bêdzie ona niezast±piona. Ja natomiast nie preferuje jej i zamiast produkuje inne jednostki lepsze w obronie. Ci co zamierzaj± u¿ywaæ ja do ataku powinni byæ ostro¿ni, gdy¿ jak wpadniecie w pu³apkê to nie tylko tracicie oddzia³ atakuj±cy, ale równie¿ obronny.

Je¿eli chodzi o pozosta³e jednostki, których tutaj nie wymieni³em, to:

Taran – jednostka atakuj±ca, (TYLKO), s³u¿y do niszczenia murów przeciwnika i jest w tym niezast±piona, nie nale¿y jednak posiadaæ jej wiêcej ni¿ 300 w jedne wiosce, gdy¿ wiêksz± ilo¶æ os³abia nasza armie a niewiele wiêcej przyczynia sie do burzenia murów.
Powinna byæ u¿ywana zawsze gdy atakujemy wioskê, która posiada mury, zmniejsza to straty naszej armii.

Katapulta – jednostka atakuj±ca (TYLKO), uniwersalny oddzia³ atakuj±cy, ale zabiera a¿ 8 mieszkañców do jej obs³ugi. Jedyna jednostka, któr± mo¿na niszczyæ cele w wiosce przeciwnika. Wielko¶æ ratusza okre¶la ilo¶æ celów do wyboru, ale zawsze tylko jeden. Nie nale¿y u¿ywaæ jej do niszczenia murów, gdy¿ jest w tym du¿o s³absza od taranu, a przy okazji nasze wojska ponosz± wtedy du¿o wiêksze straty.

Szlachcic – bardzo droga, leniwa i opasiona „¶winia”, jednak¿e bez jego dyplomatycznych umiejêtno¶ci nie jeste¶my w stanie zaj±æ ¿adnej wioski, jest wiec kluczowym nierobem do powiêkszania naszej si³y, wielko¶ci i obszaru wp³ywów.

PODZIA£ WIOSEK

Posiadaj±c wiêcej ni¿ jedna wioskê nale¿y dokonaæ podzia³u na wioski obronne i atakuj±ce.
Jest to bardzo wa¿ne gdy¿ atakowaæ mo¿emy tylko jednostkami z danej wioski, wiec im wiêcej dana wioska wyprodukuje jednostek jednego typu (w tym wypadku atakuj±cych) tym silniejszy jest jej atak i si³a przebicia. Nie mo¿emy ³±czyæ armii atakuj±cych z kilku wiosek w jedna.
Dlatego posiadaj±c dwie lub wiêcej wiosek nale¿y je podzieliæ na wioski atakuj±ce i obronne, po ty by dysponowaæ mo¿liwie najwiêksz± si³± uderzeniowa jaka jest mo¿liwa w grze.

Jak ju¿ wspomina³em limit populacji w wiosce to 24.000 ok 4000 do 6000 z populacji zajmuj± robotnicy (zale¿nie od poziomu budynków w wiosce) natomiast ca³± resztê mo¿na przeznaczyæ na jednostki
- w wiosce atakuj±cej, jednostki atakuj±ce (topornicy, l.kawaleria, tarany, katapulty, pamiêtaæ trzeba o szlachcicu, ze zabiera on 100 z populacji i jest potrzebny do przejêcia wioski)
- w wiosce obronnej, jednostki obronne (miecznicy, pikinierzy, c.kawaleria pozostawiam wam do wyboru i odsy³am do opisu w jednostkach wojennych)

Co nam daje taki podzia³? Jak pisa³em wcze¶niej:
- Najwiêksz± z mo¿liwych sile ataku, gdy¿ nie mo¿na ³±czyæ jednostek atakuj±cych z ró¿nych wiosek w jedna armie.
- Nie cierpi na tym obrona gdy¿ nastêpn± wioska jest w 100% z³o¿ona z jednostek obronnych z czego polowa (mo¿e byæ wiêcej, mniej, dowolna proporcja) wêdruje do obrony wioski atakuj±cej i tam stacjonuje. W ka¿dej chwili mo¿na te wojska wycofaæ lub dos³aæ wiêcej w chwili ataku. Jednostki obronne s± kumulowane w wioskach, gdy¿ populacja ich nie jest wliczana na stan populacji w wiosce gdzie przebywaj± jednostki, tylko na stan wioski gdzie zosta³y wyprodukowane.
Co za tym idzie mo¿emy mieæ dowolna liczbê jednostek obronnych w wiosce.
- Z tego tez, ze mo¿na ³±czyæ jednostki obronne w jeden oddzia³ do obrony, tak wa¿ne jest ¿eby posiadaæ wielka armie do ataku, gdy¿ im wiêksza armia atakuj±ca tym mniejsze straty poniesie podczas wygranego ataku lub spowoduje najwiêksze z mo¿liwych strat podczas ataku przegranego. Bywa tak na innych serwerach, ze 10 max. du¿ych atakuj±cych armii z taranami nie s± w stanie zdobyæ jednej wioski, która ma mur na 20lvl i ok 50.000 ka¿dych jednostek do obrony (pikinierzy, miecznicy, ³ucznicy).

Gdy posiada siê wiêcej ni¿ 2 wioski nale¿y mieæ wiêcej wiosek obronnych ni¿ atakuj±cych, gdy¿ obrona w tej grze jest bardzo wa¿na, jak sami sobie nie pomo¿ecie to plemiê mo¿e nie zd±¿yæ.

Zalecam posiadaæ w przysz³o¶ci:
Na jedna wioskê atakuj±c± od 2-4 wiosek obronnych, zale¿nie od stylu indywidualnej gry i czasu jaki mo¿ecie na to po¶wieciæ.
Ponadto gdy bêdziecie mieæ ok 10 wiosek nale¿y tez posiadaæ wioskê zwiadowcza.
Gdy mamy 10 wiosek tak oto mo¿e wygl±daæ ich podzia³:
2-3 wioski atakuj±ce
1 wioska zwiadowcza
6-7 wiosek obronnych

Wioska zwiadowcza
W wiosce tej budujemy g³ównie zwiadowców, minimum to 5000 (ka¿dy zabiera 2 z populacji = 10.000 ludno¶ci) a resztê przeznaczamy na OBRONÊ. Mo¿na tez posiadaæ typowo zwiadowcza wioskê a wtedy wszystko przeznaczamy na zwiadowców, ok 10.000 takiej sile nie oprze sie ¿adna wioska i zawsze dostaniemy dobry raport.

Uk³ad sil w wiosce atakuj±cej
Topornicy ok. 6000 do 8000
Lekka kawaleria ok. 2000 do 3000
posiadaj±c wiêcej wiosek atakuj±cych mo¿na te proporcje zmieniaæ i dobieraæ atak zale¿nie od raportu szpiegowskiego jaki dostaniemy.
Je¿eli kto¶ posiada 15.000 pikinierów i 5.000 mieczników to logiczne jest aby zaatakowaæ armia, która jest z³o¿ona g³ównie z toporników.
je¿eli kto¶ posiada 15.000 mieczników i 5.000 pikinierów to lekka kawaleria dokona rzezi.

Uk³ad sil w wiosce obronnej
Zalecam posiadaæ: podawa³em ju¿ wcze¶niej ow± proporcje, ale teraz podam liczby na wioskê z maksymalna populacja
pikinierzy - 4000 do 5000
miecznicy - 7000 - 9000
zwiadowcy - 500 do 2000, w niektórych przypadkach mo¿na odst±piæ, szczególnie gdy ma sie silne królestwo i kilka wiosek zwiadowczych
Nie jest to idealny wzór, gdy¿ takiego nie mo¿na stworzyæ, poniewa¿ ka¿dy gracz mo¿e atakowaæ inaczej dobrana armia. Jest to natomiast wzór najbardziej zbilansowany i przygotowany na du¿a wiêkszo¶æ armii, stanowi ¶wietn± obronê przy ka¿dym ataku i posiadamy najmniej strat z mo¿liwych innych kombinacji. Przy tak zbilansowanej obronie przeciwnik nie bêdzie wstanie nas czym¶ zaskoczyæ, nawet pod nasza nieobecno¶æ.
Natomiast nie nale¿y polegaæ tylko na takiej obronie podczas ataku, je¿eli to mo¿liwe przesy³amy tak du¿o jednostek jak tylko mo¿emy i zd±¿ymy do atakowanej wioski aby zminimalizowaæ straty i na 100% pokonaæ napastnika.


WA¯NE

Pamiêtajcie, ¿e do¶wiadczony gracz mo¿e czekaæ i zaatakowaæ kiedy sadzimy, ze nic nam nie grozi z jego strony. Zbiera on armie i atakuje jak lew niszcz±c wszystko co mamy i chwile potem zajmuje nasza wie¶.
Dlatego obrona z jednej wsi nam nie wystarczy przed armia, która zawiera ok 20.000 ¿o³nierzy (licz±c populacje). Sile takiej musimy przeciwstawiæ przynajmniej równo wart± sile jednostek obronnych w liczbie 20.000 (licz±c populacje) dodatkowo wspomagana murem. Jednak podczas ataku zalecam dos³aæ jednostki z innych wiosek je¿eli jest to mo¿liwe.

Nie zalecam trzymania jednostek atakuj±cych podczas obrony w wiosce, nale¿y je odes³aæ, je¿eli jest to mo¿liwe (jeste¶my zalogowani podczas ataku), Dlaczego?
Dlatego, ze nie dodaj± one wiele do obrony a w chwili gdy sie broni± s± bardzo s³abe i zginie ich ogromna ilo¶æ, stracimy tez jedyna mo¿liwo¶æ na kontratak i pozbêdziemy sie w³asnej armii, odbudowa jest d³uga i kosztowna.

Mam nadziejê, ¿e od teraz bêdziecie posiadaæ efektywn± strategiê
/by EricStifler


Temat ten by³ ju¿ omawiany i podejmowany wielokrotnie. Niestety, niektóre osoby maj± chyba problemy z przyswojeniem podstawowej wiedzy, która daje szansê na dobr±, d³ug± egzystencjê i skuteczne funkcjonowanie na naszym ¶wiecie (inne mnie nie interesuj±).

Nie mo¿e byæ sytuacji ¿e kto¶ oczekuje pomocy wskutek swojej G£UPOTY. Bo jak inaczej mo¿na nazwaæ sytuacjê w której kto¶ traci ca³ego ofa, gdy nie ma go przy kompie, a wojsko ofensywne zostaje w wiosce bez PORZ¡DNEGO wsparcia defensywy.
To jest szczyt DEBILIZMU. Takie osoby nie bêd± wspierane i niech nie licz± na pomoc!!! Sun Tzu to nie instytucja charytatywna gdzie koledzy pomog± bo kto¶ nie potrafi zrozumieæ podstawowych rzeczy, a plemiê pe³ni dla niego funkcjê tylko i wy³±cznie ochronn±.

Dlatego przedstawiê po raz enty, ale i ostatni podstawowe zasady zabezpieczenia wiosek czy wojska.

CO Z WOJSKIEM GDY MNIE NIE NIE MA CIÊ PRZY KOMPUTRZE

Pkt1.
Kiedy chcesz zostawiæ wojsko ofensywne w wiosce, musisz byæ pewny, ¿e nic mu nie grozi.
a - wiesz, ¿e szybko wrócisz na kompa i nikt w tym czasie nie zd±¿y Ciê zaatakowaæ.
b - wiesz, ¿e w pobli¿u nie ma takiej armii ¿eby Ciê pokona³a.
c - dajesz komu¶ zastêpstwo i wiesz ¿e ta osoba bêdzie czuwa³a.

Pkt.2
Je¿eli nie spe³niasz kryteriów pkt.1 s± dwie kolejne bezpieczne mo¿liwo¶ci:
1. Wspierasz wojsko ofensywne porz±dnym wojskiem defensywnym. Musisz mieæ pewno¶æ ¿e wojska defensywne s± na tyle mocne, ¿e nikt nie zdecyduje siê na atak.
2. Wysy³asz wojsko ofensywne na tzw. "Fs-a" (nazwa zapo¿yczona z gry OGAME).
O co w tym chodzi:
Je¿eli wiesz ¿e nie bêdzie Ciê na komputerze 8h. Szukasz opuszczonej wioski, b±d¼ farmy, w której wiesz, ¿e nie stacjonuj± ¿adne wojska, oddalonej o ok. 4h marszu w jedn± stronê. Wysy³asz tam wtedy ca³e swoje wojsko z misj± NAPAD. Jak wiadomo wojska maszeruj±cego nie mo¿na zaatakowaæ, wiêc nic mu nie bêdzie grozi³o. Wojsko nam wróci po 8h czyli wtedy, kiedy bêdziemy znowu przy komputerze.
Wa¿ne aby zabezpieczyæ zawsze szlachtê. Nigdy nie liczyæ na szczê¶cie i nie zostawiaæ szlachty na pastwê losu.


JAK SIÊ ZACHOWAÆ GDY IDZIE NA CIEBIE ATAK

Pkt.1
Je¿eli nie jeste¶ pewny tego, jakie wojska i jak± ilo¶ci± Ciê atakuj±, NIGDY nie walcz. ZAWSZE d¼wigaj wojsko, chyba ¿e bêdzie to konieczne.
Warunki kiedy trzeba zostawiæ swoje wojska defensywne:
- stacjonuje u mnie bardzo du¿e wsparcie s±siadów.
- poparcie w wiosce spad³o poni¿ej 35 pkt i jest mo¿liwo¶æ ¿e idzie szlachta.
- jeste¶ pewny ¿e pokonasz agresora nara¿aj±c siê na ma³e straty.

W ka¿dym innym przypadku lepiej jest podnie¶æ wojsko tu¿ przed atakiem (wysy³aj±c je na jaki¶ atak i zawracaj±c chwile pó¼niej tak, aby znalaz³y siê w wiosce po ataku agresora. Pamiêtamy aby wydaæ wszystkie surowce!!)
Wtedy mamy czas na lepsze przygotowanie siê do powtórnego ataku, ocenienie szans i wezwanie wsparcia.

Pkt2.
Je¿eli masz szczê¶cie i w miarê szybko zobaczysz ¿e "co¶" na Ciebie idzie, mo¿esz ustaliæ wg czasu marszu, jaki 1 typ wojska Ciê atakuje - to najwolniejsze wojsko spo¶ród mo¿liwego zestawu. Sprawdzasz czas, porównuj±c ile Ty idziesz z wioski atakowanej do wioski agresora ka¿dym z wojsk. Po tym mo¿esz ustaliæ najwolniejsze wojsko agresora.

Przyk³ad:
Zauwa¿y³e¶ atak, czas dotarcia do Twojej wioski 2h. W miarê czêsto od¶wie¿asz widok i sprawdzasz co siê dzieje. Powiedzmy ¿e ostatni raz od¶wie¿a³e¶ 1h temu.
Mo¿liwo¶æ jest taka ¿e agresor idzie do Ciebie ok 3h w sumie...
Sprawdzasz:
Pikami do wioski agresora idziesz 1h 49min.
Mieczami do wioski agresora idziesz 2h 13min.
Toporami do wioski agresora idziesz 1h 49min.
Zwiadem do wioski agresora idziesz 49min.
Lekk± kawaleri± do wioski agresora idziesz 1h.
Ciê¿k± kawaleri± do wioski agresora idziesz 1h 6min.
Taranami do wioski agresora idziesz 3h 2min.
Katapultami do wioski agresora idziesz 3h 2min.
Szlacht± do wioski agresora idziesz 3h 32min.

Wniosek:
Najwolniejsze wojska agresora które id± na nas to tarany lub katapulty. Szlachta to nie mo¿e i¶æ, bo nie pasuje czas doj¶cia - idzie 3h32min, wiêc atak szlachty musieliby¶my widzieæ jak poprzednio od¶wie¿ali¶my stronkê.
Ca³a reszta mo¿e byæ w zestawie...
Mamy wiêc trochê czasu na analizê, na wezwanie pomocy czy obmy¶lenie taktyki dzia³ania. Nie walczyli¶my w ciemno, co za tym idzie - nie narazili¶my siê na bezsensown± stratê wojska!!


ROZBUDOWA WOJSKA W WIOSKACH

Jak pomy¶lê ¿e muszê pisaæ pkt odnosz±cy siê do rozbudowy wojsc to a¿ mam md³o¶ci. Powód - ¿e mamy osoby, które jak zobacz± co ni¿ej napisane, siê zdziwi±. Ale do rzeczy.
Wioski najlepiej dzieliæ na ofensywne i defensywne. Najmocniejsza si³a ataku jest wtedy kiedy idzie maksymalna ilo¶æ woja ofensywnego. Dlatego do skutecznych ataków budujcie tylko ofa w wiosce, ¿eby def nie zabiera³ miejsca w zagrodzie.
W innych wioskach budujcie defa. Najlepiej ¿eby ilo¶æ mieczy by³a ok. 2x wiêksza od ilo¶ci pików.
Wiadomo: piki s± lepsze na lekk±, miecze na topory. Przewa¿nie ludzie wysy³aj± wiêcej toporów, wiêc my jako obroñcy musimy mieæ wiêcej mieczy.
Ostatnia rzecz, w zale¿no¶ci od okolicy, od spokoju jaki mamy, od naszej si³y itp. Na jedn± wioskê z ofem powinny przypadaæ 2-3 wioski z defem!!!!


ZBADANE TECHNOLOGIE

Bardzo wa¿na rzecz. Ju¿ o tym napisa³em przy okazji stra¿y, ale tutaj znowu siê do tego odniosê...
Wojsko które znajduje siê w innej wiosce i tam stacjonuje przyjmuje badanie na poziomie takim, na jakim jest zbadane w danej wiosce.
Czyli jak ja posy³am mojego defa i mam go zbadanego na 3 poziomie, to i tak nic nie znaczy, bo liczy siê poziom, na jakim jest zbadany w wiosce, w której def bêdzie sta³!!!

Moja propozycja taka:
WIOSKA Z OFEM -> POZIOM 3 BADAÑ -> piki, miecze, topory, lekka + 3pkt na co chcecie.
Jest to uzale¿nione od przeznaczenia wiochy, czy z niej farmicie, czy tylko do przejmowania wioch of potrzebny. Jak farmicie, zbadajcie trochê zwiadu, jak do przejmowania wioch i u¿ywanie maszyn, zbadajcie maszyny. Zwiad zawsze mo¿na zbadaæ w wioskach z defem, tam na niego jest miejsce!!!

WIOSKA Z DEFEM -> POZIOM 3 BADAÑ -> piki, miecze, + 9 na co chcecie.
Uwa¿am ¿e tutaj powinien byæ zwiad na 3, ciê¿ka na 2, mo¿e byæ lekka na 2 jak chcecie z tej wioski troche farmiæ i mieæ np 1000 lekkiej na farmy!!!


PRZEJMOWANIE WIOCH

Najlepiej przejmowaæ wiochy od razu - na 4 grubasów.
1. Czy¶cimy wiochê ofem.
2. Gdy jest czysta posy³amy ofa z innej wiochy oraz 4 grubasów z lekkim wsparciem, powiedzmy 100toporów.
Atak nale¿y zsynchronizowaæ. Najlepiej atak woja do 10sek przed grubasami!!!
Grubasy niech te¿ nie id± w du¿ym odstêpie czasu!!! Bo obroñca podstawi siê pomiêdzy nasz atak czyszcz±cy a grubasów i bêdzie po nich
Dlatego czym mniejsza ró¿nica czasu tym lepiej.

Gdy nie jeste¶my na tyle dobrzy ¿eby mieæ 4 grubych.
1. Atakujemy gracza co ma 1 wioskê. Niszczymy mu mur, mo¿emy te¿ zagrodê. Gdy mu zniszczysz zagrodê katapultami, kole¶ nie bêdzie móg³ nawet defa budowaæ.
Wtedy mo¿esz go jechaæ po kolei. Je¿eli nie masz katapult, albo nie chcesz niszczyæ zagrody, musisz wysy³aæ atak czyszcz±cy tu¿ przed grubym.

2. Gdy atakujesz gracza co ma wiêcej jak 1 wioskê musisz byæ pewny tego co robisz A resztê powiniene¶ ju¿ dobrze znaæ!!!

PODZIA£ WIOSEK(dylemat egzekutora)

Posiadajac wiecej niz jedna wioske nalezy dokonac podzialu na wioski obronne i atakujace.

Jest to bardzo wazne gdyz atakowac mozemy tylko jednostkami z danej wioski, wiec im wiecej dana wioska wyprodukuje jednostek jednego typu (w tym wypadku atakujacych) tym silniejszy jest jej atak i sila przebicia. Nie mozemy laczyc armii atakujacych z kilku wiosek w jedna.

Dlatego posiadajac dwie lub wiecej wiosek nalezy je podzielic na wioski atakujace i obronne, po ty by dysponowac mozliwie najwieksza sila uderzeniowa jaka jest mozliwa w grze.



Jak juz wspominalem limit populacji w wiosce to 24.000 ok 4000 do 6000 z populacji zajmuja robotnicy (zaleznie od poziomu budynkow w wiosce) natomiast cala reszte mozna przeznaczyc na jednostki

- w wiosce atakujacej, jednostki atakujace (topornicy, l.kawaleria, lucznicy konni, tarany, katapulty, pamietac trzeba o szlachcicu, ze zabiera on 100 z populacji i jest potrzebny do przejecia wioski)

- w wiosce obronnej, jednostki obronne (miecznicy, pikinierzy, lucznicy, c.kawaleria pozostawiam wam do wyboru i odsylam do opisu w jednostkach wojennych)



Co nam daje taki podzial? Jak pisalem wczesniej:

- Najwieksza z mozliwych sile ataku, gdyz nie mozna laczyc jednostek atakujacych z roznych wiosek w jedna armie.

- Nie cierpi na tym obrona gdyz nastepna wioska jest w 100% zlozona z jednostek obronnych z czego polowa (moze byc wiecej, mniej, dowolna proporcja) wedruje do obrony wioski atakujacej i tam stacjonuje. W kazdej chwili mozna te wojska wycofac lub doslac wiecej w chwili ataku. Jednostki obronne sa kumulowane w wioskach, gdyz populacja ich nie jest wliczana na stan populacji w wiosce gdzie przebywaja jednostki, tylko na stan wioski gdzie zostaly wyprodukowane.

Co za tym idzie mozemy miec dowolna liczbe jednostek obronnych w wiosce.

- Z tego tez, ze mozna laczyc jednostki obronne w jeden oddzial do obrony, tak wazne jest zeby posiadac wielka armie do ataku, gdyz im wieksza armia atakujaca tym mniejsze straty poniesie podczas wygranego ataku lub spowoduje najwieksze z mozliwych strat podczas ataku przegranego. Bywa tak na innych serwerach, ze 10 max. duzych atakujacych armii z taranami nie sa w stanie zdobyc jednej wioski, ktora ma mur na 20lvl i ok 50.000 kazdych jednostek do obrony (pikinierzy, miecznicy, lucznicy).



Gdy posiada sie wiecej niz 2 wioski nalezy miec wiecej wiosek obronnych niz atakujacych, gdyz obrona w tej grze jest bardzo wazna, jak sami sobie nie pomozecie to plemie moze niezdazyc.



Zalecam posiadac w przyszlosci:

Na jedna wioske atakujaca od 2-4 wiosek obronnych, zaleznie od stylu indywidualnej gry i czasu jaki mozecie na to poswiecic.

Ponadto gdy bedziecie miec ok 10 wiosek naley tez posiadac wioske zwiadowcza.

Gdy mamy 10 wiosek tak oto moze wygladac ich podzial:

2-3 wioski atakujace

1 wioska zwiadowcza

6-7 wiosek obronnych



Wioska zwiadowcza

W wiosce tej budujemy glownie zwiadowcow, minimum to 5000 (kazdy zabiera 2 z populacji = 10.000 ludnosci) a reszte przeznaczamy na OBRONE. Mozna tez posiadac typowo zwiadowcza wioske a wtedy wszystko przeznaczamy na zwiadowcow, ok 10.000 takiej sile nie oprze sie zadna wioska i zawsze dostaniemy dobry raport.



Uklad sil w wiosce atakujacej

Topornicy ok. 6000 do 7000

Lekka kawaleria ok. 2000

Lucznicy na koniu ok. 1000

co nam lacznie daje 19000 do 20000 z populacji

posiadajac wiecej wiosek atakujacych mozna te proporcje zmieniac i dobierac atak zaleznie od raportu szpiegowskiego jaki dostaniemy.

Jezeli ktos posiada 15.000 pikinierow i 5.000 miecznikow to logiczne jest aby zaatakowac armia, ktora jest zlozona glownie z topornikow i lucznikow konnych.

jezeli ktos posiada 15.000 miecznikow i 5.000 pikinierow to lekka kawaleria dokonaja rzezi.

Jezeli natomiast ktos posiada duze ilosci lucznikow to w armii obowiazkowo powinno sie znalezc spory oddzial lucznikow konnych

Odsylam do lektury - Jednostki Wojskowe.



Uklad sil w wiosce obronnej

Zalecam posiadac: podawalem juz wczesniej owa proporcje, ale teraz podam liczby na wioske z maksymalna populacja

pikinierzy - 4000 do 5000

miecznicy - ok. 9000

lucznicy - 6000 do 7000

zwiadowcy - 500 do 1000, w niektorych przypadkach mozna odstapic, szczegolnie gdy ma sie silne krolestwo i kilka wiosek zwiadowczych

Nie jest to idealny wzor, gdyz takiego nie mozna stworzyc, poniewaz kazdy gracz moze atakowac inaczej dobrana armia. Jest to natomiast wzor najbardziej zbilansowany i przygotowany na duza wiekszosc armii, stanowi swietna obrone przy kazdym ataku i posiadamy najmniej strat z mozliwych innych kombinacji. Przy tak zbilansowanej obronie przeciwnik nie bedzie wstanie nas czyms zaskoczyc, nawet pod nasza nieobecnosc.

Natomiast nie nalezy polegac tylko na takiej obronie podczas ataku, jezeli to mozliwe przesylamy tak duzo jednostek jak tylko mozemy i zdazymy do atakowanej wioski aby zminimalizowac straty i na 100% pokonac napastnika.



WAZNE



Pamietajcie, ze doswiadczony gracz moze czekac i zaatakowac kiedy sadzimy, ze nic nam nie grozi z jego strony. Zbiera on armie i atakuje jak lew niszczac wszystko co mamy i chwile potem zajmuje nasza wies.

Dlatego obrona z jednej wsi nam nie wystarczy przed armia, ktora zawiera ok 20.000 zolnierzy (liczac populacje). Sile takiej musimy przeciwstawic przynajmniej rownowarta sile jednostek obronnych w liczbie 20.000 (liczac populacje) dodatkowo wspomagana murem. Jednak podczas ataku zalecam doslac jednostki z innych wiosek jezeli jest to mozliwe.



Nie zalecam trzymania jednostek atakujacych podczas obrony w wiosce, nalezy je odeslac, jezeli jest to mozliwe (jestesmy zalogowani podczas ataku), Dlaczego?

Dlatego, ze nie dodaja one wiele do obrony a w chwili gdy sie bronia sa bardzo slabe i zginie ich ogromna ilosc, stracimy tez jedyna mozliwosc na kontratak i pozbedziemy sie wlasnej armii, odbudowa jest dluga i kosztowna.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.042 seconds, 10 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.przeciszovia.pun.pl www.wawelberg.pun.pl www.aa2aapl.pun.pl www.forumkarramba.pun.pl www.elanowcy.pun.pl